ЗРМ За Рулём
За рулём Сэтгүүл

Таны машин ид хүйтэнд бэлэн үү?

1
2018 оны 1 сарын 232018-01-23

befee129-b13a-4d8f-8040-3ead0f144c04,za1.jpg.jpg

Өвлийн ид хүйтэнд жолооч бүр л ямар нэгэн асуудалтай тулгардаг. Тиймээс энэ удаад хүйтний улиралд тохиодог асуудлуудыг шийдэх талаар зөвлөе. Нийтлэлч Х.Гантуул

Их бие 

4655328a-51a6-4726-b10f-bf0b4bb0e98d,za2.jpg.jpg

Автомашины будаг үйлдвэрээсээ гарахдаа л жигд гялгар байдаг бол амьдрал дээр машины их биеийн гадаргуу нь өдөр бүр сэв, хортонд өртөж улмаар кузов дээр ирэх агаарын урсгалын эсэргүүцэл ихэд нэмэгддэг. Эцэст нь түлш зарцуулалт ч ихэснэ. Нэмээд гаднах температурын хэлбэлзлээс болж мөстсөн ус хайлж удалгүй буцаад хөлдсөнөөр их биеийн хэсгийг гэмтээн, сэв үүсгэж зэврүүлдэг. Тэгэхээр автомашины гадаргууг бүхэл өвлийн турш өнгөлөгч болон хамгаалалтын тосон бүрхүүлээрээ арчилж байхыг зөвлөе.


Цонх

71f1fb66-0e7d-4ef9-b965-6c852cc6bbe7,za4.jpg.jpg

Өвлийн улиралд зам дээр асгадаг элс болон бусад химийн бодисоос болж автомашины хаалганы шил бохирддог. Иймд, шил буулгаж хаах тоолонд зурагдаж, тунгалаг байдлаа алдаж бүүдийнэ. Зарим тохиолдолд замын зорчих хэсэгт цацсан шигшилт муутай, том ширхэгтэй элсэн дахь чулуу нь машины дугуйнд шигдсэнээр шилэнд цохигдон цуурч, хагалдаг. Тиймээс шилээ тогтмол цэвэрлэж, жижиг хэмжээний хагарлыг бага дээр нь янзлуулах нь хамгийн зөв алхам юм.


Шил арчигч 

5e9cd34c-b20d-4012-8b50-073eb405d07c,za3.jpg.jpg

Машинаа гадаа хонуулсан нөхцөлд шил арчигчийн резин шилтэйгээ наалдаж хөлддөг. Энэ нь голдуу машинаа унтраагаад сайн хөрөөгүй байхад салхины шилэн дээрх хөлдсөн цасан ширхэг ус болж хайлснаас болдог. Мөн ийм үед шил арчигчийн резин уян хатан байдлаа алдаж, шил арчиж цэвэрлэхээ больдог. Иймээс шөнөдөө шил арчигчийг цонхноосоо хөндийрүүлэх хэрэгтэй.


Хаалганы цоож бариул 

f678aa9f-274c-4a7a-a25c-65b3a63a6ba0,za5.jpg.jpg

Хаалганы цоож, бариул руу хөлдөхөөс сэргийлэх зориулалтын шингэнийг цацаж байх хэрэгтэй. Хүйтэнд машины түлхүүр цоожиндоо орж гацах, бариулын оньс нь мултрахгүй барьцалдаж хөлдөх эрсдэлтэй.


Хөдөлгүүрийн битүүмж шалгах 

f0d1528b-2df4-4ea6-bf93-2deeaa79a871,za6.jpg.jpg

Хөдөлгүүрийн битүүмж муугаас өвөл байтугай зун ч асдаггүй учраас аль нэг засварын газраар хөдөлгүүрийнхээ битүүмжийг шалгуулаарай.


Очлуур болон халаагуур 

3800c6ff-9cd2-4c5f-b54f-27a29b664449,za7.jpg.jpg

Бензин хөдөлгүүрийн очлуур болон дизель хөдөлгүүрийн халаагч нь 2000°C-аас дээш хэмд ажиллаж байдаг тул 30,000-40,000 км зам туулсны дараагаар муудаж эхэлдэг. Тэр тусмаа нэгэнт муудсан очлуур, халаагчтай машин өвлийн ид хүйтэнд асна гэж саналтгүй шүү


Тоормос, конс 

5b2fb2cf-e60e-461d-872e-1d95ed3d1294,za8.jpg.jpg

Гаднах температур -15°C хэмээс доошилсон тохиолдолд тоормос болон консны ажиллагаа хатуурч эвдрэх тал бий. Энэ бүхэн бохирдол ихтэй тоормос болон консны шингэн эсвэл таарч тохироогүй шингэн хэрэглэснээс болдог тул нэг шалгачихад гэмгүй. Мөн тоормос бүрэн гүйцэд, тэгшхэн, зөв барих эсэхийг үзнэ.

НЭМЭЛТЭЭР 

Хөдөлгүүр халаах төхөөрөмж Машинаа нэг удаа хүйтэнд асаах нь 100-300 км явахтай тэнцэх хэмжээний элэгдэлтэй дүйцдэг гэсэн судалгаа байдаг. Тиймээс өвлийн улиралд машинаа бүтэн өдрийн турш гадаа орхидог бол хөдөлгүүр халаах төхөөрөмжийг ашиглах нь хөдөлгүүрийн насыг уртасгана. Дулаан хучлага Машинаа гадаа хонуулдаг бол хучлага хэрэглэх хэрэгтэй. Үүнд, хүйтэнд тэсвэртэй материалаар машинаа бүрэн гүйцэд хучиж байгаарай.
Эх сурвалж: Зарулем сэтгүүл

Санал болгох

Мажоритар 76-г хөдөлгөхгүй гэхэд мандатын хуваарийг өөрчлөх хэрэгтэй

Намууд жагсаалтад бичигдсэн улстөрчдөөрөө гоёж өрсөлдөх үү, эсвэл намыг нь дугуйлахад дотор нь хөгийн намтартай улстөрчдийг нуух уу гэдэг дахиад тусдаа. Ямартай ч нийгмийн бүх талын төлөөлөл, ажил мэргэжил, насын бүлэг, хүйсийн тэгш оролцоог хангасан жагсаалт байна гэдгийг аль аль намууд амлаад байгаа.

2 өдрийн өмнө
40 удаагийн зөвлөгөөний үр дүн хаана байна?

Засгийн газрын хэрэгжүүлж буй  “Шинэ сэргэлтийн бодлого”-ын тулгуур зорилтуудын нэг нь Аж үйлдвэрийн сэргэлт. Гэвч  өнөөдрийг хүртэл “мөрөөдлийн жагсаалт” хэвээр байгаа нь нууц биш.

3 өдрийн өмнө
Сангуудын цуврал ба Цуврал уулзалтууд

“Төрөөс төрсөн тэрбумтан” гэдэг нэршил хэвлэлийн хуудаснаас арчигдаад овоо хэдэн жил өнгөрсөн. Энэ нэршил сэргэжээ. Мэдээлэлд ойр байдаг төр засгийн дарга нар төрийн өмчит компаниуд, Засгийн газрын тусгай сангуудаас яасан их тоншоо вэ. Концесс, тендер, хувьчлал, давуу боломж, хөнгөлөлттэй зээл, урамшууллыг “томчууд” л авч. Энэ идээ бээрийг илчлэх ажил “нам-төр-сэтгүүлч-жиргээч” гэсэн “төр-хувийн хэвшлийн түншлэл”-ийн хүрээнд өрнөж байна. Засгийн газар 25 тусгай сангийнхаа дөнгөж есийнх нь үүцийг задлахад ийм байна. Бусад сан, төрийн өмчит компанийн мэдээллийг “шилэн ажиллагаа” гэдгийг хүрээнд Н.Учрал сайдаар дамжуулан дэлгэх байх. Гэхдээ энэ засаг, энэ төр шүгэлдэх төдийхнөөр “хулгайчтай тэмцдэг” имижээр УИХ-ын сонгуульд оролцох нь иргэдийн хүссэн үр дүн бас биш.

8 өдрийн өмнө
Тойрогтоо очсон гишүүдийг дахиад загнавал яах вэ

Х.Баттулга шиг УИХ-аар хэлэлцүүлж чадсан тохиолдол 2008-2019 онд долоон удаа байгуулсан ажлын хэсгээс гарч байсангүй. Сүүлийн алхам, хоёр удаагийн сонгуульд үнэмлэхүй ялсан МАН-ын дангаар байгуулсан Засгийн газраас 2023 онд гарч ирсэн нь энэ.

14 өдрийн өмнө