ЗРМ За Рулём
За рулём Сэтгүүл

ТУУШТАЙ ТЭМЦЭГЧ

2018 оны 1 сарын 222018-01-22

c907c849-0aad-4868-b087-1912e5d0258b,Hyundai-founder-min.jpg.jpg

Чон Жү Ён бол үнэн шударга арга замаар мөнгө олохын төлөө нойроо хумслан байж, өвөл зунгүй зүтгэсээр ирсэн нэгэн билээ. Тэрбээр дайныг үзэн яддаг байсан шигээ япончуудад дургүй байсан учраас 1946 онд “Япончуудаас дутахгүй!” хэмээн Сөүлийн гудамжаар хашгиран “Hyundai” буюу “орчин үеийн” гэсэн утгатай дүйх анхны авто засварын газраа нээжээ.

Чонгийн хөрөнгийг гадаад, дотоодын балмадууд нэг биш удаа хурааж байгаа нэрээр дээрэмдсэн. Энэ нь гал дээр тос нэмсэнтэй адил угийн дайчин, оргүй хоосноос овоорсон баялаг бүтээж чаддаг Чон Жү Ёнийг улам хурцалсан уу гэхээс мохоогоогүй юм.

Гэсэн ч анхны автомашинууд нь явахаасаа илүүтэй эвдэрч, хэмхрэн замын хоёр талаар арзайтлаа зогсож байдаг байлаа. Энгийнээр бодоход өчнөөн жил Япончуудад колончлогдсон Солонгост ямар юмных нь авто инженер, зохион бүтээгч, дизайнерууд байх билээ дээ. Тэгэвч Чон Жү Ён чадсан...

Машинаа сайжруулахын тулд их ч зүтгэж, тэмцэж, эцэст нь энэ бүхэн нь үр шимээ өгсөн. Харин нэгэнт олсон орлогоо өөрийн амьдралд зарцуулахын оронд Hyundai Motor-ийг дэлхийн жишигт хүргэхийн төлөө дэрэн дээрээ бараг л толгой тавиагүй чөмгөө дундлан зүтгэсэн гэхэд болно.

Дандаа бүтэлгүйтнэ ч гэж юу байхав. Хэсэгхэн хугацааны дараа Hyundai Motor Италийн хүчирхэг дизайн, Японы алдарт Mitsubishi-тэй гэрээ байгуулж машинууд нь зогсдог биш явдаг боллоо. Өнөөгийн байдлаар Hyundai Motor автомашин үйлдвэрлэлээрээ дэлхийд дөрөвт жагсаж Хятад, Энэтхэг, Турк, Америк, Чех зэрэг улс оронд таван том үйлдвэртэй, нийт 78000 мянган инженер техникийн ажилтантай даруй 196 улсад автомашинаа борлуулдаг, 6000 гаруй дилер болон үзэсгэлэнгийн танхимтай үнэнхүү галав эриний үлэг гүрвэл юм уу, эсвэл арслан заан шиг аварга том корпораци болжээ.

Эх сурвалж: Зарулем сэтгүүл
cb70a851-5bdf-43ff-baa2-a21edaa36eaa,хьюндабосс.JPG.jpg

 

Санал болгох

Мажоритар 76-г хөдөлгөхгүй гэхэд мандатын хуваарийг өөрчлөх хэрэгтэй

Намууд жагсаалтад бичигдсэн улстөрчдөөрөө гоёж өрсөлдөх үү, эсвэл намыг нь дугуйлахад дотор нь хөгийн намтартай улстөрчдийг нуух уу гэдэг дахиад тусдаа. Ямартай ч нийгмийн бүх талын төлөөлөл, ажил мэргэжил, насын бүлэг, хүйсийн тэгш оролцоог хангасан жагсаалт байна гэдгийг аль аль намууд амлаад байгаа.

2 өдрийн өмнө
40 удаагийн зөвлөгөөний үр дүн хаана байна?

Засгийн газрын хэрэгжүүлж буй  “Шинэ сэргэлтийн бодлого”-ын тулгуур зорилтуудын нэг нь Аж үйлдвэрийн сэргэлт. Гэвч  өнөөдрийг хүртэл “мөрөөдлийн жагсаалт” хэвээр байгаа нь нууц биш.

3 өдрийн өмнө
Сангуудын цуврал ба Цуврал уулзалтууд

“Төрөөс төрсөн тэрбумтан” гэдэг нэршил хэвлэлийн хуудаснаас арчигдаад овоо хэдэн жил өнгөрсөн. Энэ нэршил сэргэжээ. Мэдээлэлд ойр байдаг төр засгийн дарга нар төрийн өмчит компаниуд, Засгийн газрын тусгай сангуудаас яасан их тоншоо вэ. Концесс, тендер, хувьчлал, давуу боломж, хөнгөлөлттэй зээл, урамшууллыг “томчууд” л авч. Энэ идээ бээрийг илчлэх ажил “нам-төр-сэтгүүлч-жиргээч” гэсэн “төр-хувийн хэвшлийн түншлэл”-ийн хүрээнд өрнөж байна. Засгийн газар 25 тусгай сангийнхаа дөнгөж есийнх нь үүцийг задлахад ийм байна. Бусад сан, төрийн өмчит компанийн мэдээллийг “шилэн ажиллагаа” гэдгийг хүрээнд Н.Учрал сайдаар дамжуулан дэлгэх байх. Гэхдээ энэ засаг, энэ төр шүгэлдэх төдийхнөөр “хулгайчтай тэмцдэг” имижээр УИХ-ын сонгуульд оролцох нь иргэдийн хүссэн үр дүн бас биш.

8 өдрийн өмнө
Тойрогтоо очсон гишүүдийг дахиад загнавал яах вэ

Х.Баттулга шиг УИХ-аар хэлэлцүүлж чадсан тохиолдол 2008-2019 онд долоон удаа байгуулсан ажлын хэсгээс гарч байсангүй. Сүүлийн алхам, хоёр удаагийн сонгуульд үнэмлэхүй ялсан МАН-ын дангаар байгуулсан Засгийн газраас 2023 онд гарч ирсэн нь энэ.

14 өдрийн өмнө