ЗРМ За Рулём
За рулём Сэтгүүл

Халуун үлээгч паар

2018 оны 2 сарын 92018-02-09

Хөдөлгүүрийг асаахад цилиндрийн хөргөх цамцан дахь хөргөлтийн шингэн нь богино сэлгээ хийж, хөдөлгүүр халаагаад зогсохгүй салоны радиатороор дамжиж кабин халаадаг. Халуун үлээгч паар гэдэг нь тусдаа салангид систем учир хэд хэдэн эд ангиас бүрддэг. Үүнд, радиаторын хоолой, радиатор, агаар шүүгч, үлээлт тохируулагч, температур тохируулагч, хөргөх шингэний насос зэрэг орно.

052bdcc0-c50c-498f-8898-d9a569ada1cb,паар1.jpg.jpg

Элэгдэл, гэмтлийн шинж: 

-Хүйтэн бүлээнээр үлээх, огт халахгүй байх. 
-Хянах самбараас хөргөлтийн шингэн алдагдаж байгаа нь харагдах, үнэртэх. 

Гэмтэл илэрсэн үед авах арга хэмжээ: 

1. Хөргөлтийн шингэн багассан л бол паар халуунаар үлээхгүй. Муу үлээгээд байвал доорх зүйлсийг шалгана: 
-Үлээгч сэнсний моторын гал хамгаалагч шатсан эсэх. 
-Үлээгч сэнсний мотор шатсан эсэх. 
-Шүүрээ солихгүй удсанаас болж бөглөрсөн эсэх. 
-Усны помп болон хөргөлтийн системийн холбоосоор антифриз алдагдаж, дундарсан эсэх. Термостат нээлттэй байрлалд гацсан бол хөдөлгүүр бүрэн халахгүй. 

2.  Салоны радиатор бөглөрвөл хөргөлтийн шингэний эргэлт зогсож паар хүйтэн бүлээнээр үлээнэ. Харин моторын радиатор бөглөрсөн тохиолдолд хөдөлгүүр халах, хянах дээр анхааруулах гэрэл асах, хөргөлтийн шингэн асгарах, буцлах үзэгдэл илэрдэг. 

3. Радиатор бөглөрвөл доорх зүйлстэй салшгүй холбоотой: 

Хөргөлтийн шингэнийг удаан хугацааны турш солихгүй явах. Хөргөлтийн шингэн хольж хэрэглэх. Авто химийн бүтээгдэхүүний зүй зохисгүй хэрэглээ.

АНХААРАХ ЗҮЙЛС 

• Хөргөлтийн шингэнийг бүрэн асгаж байж солих, өнгө холихгүй байх, хөргөх шингэнийг хөлддөггүй шингэнтэй холихыг хориглоно. 
• Жолооч нар хөргөлтийн шингэний алдагдсан хэмжээг тогтоолгүй шууд авто химийн бүтээгдэхүүн хэрэглэх нь олонтаа. Гэхдээ авто химийн бүтээгдэхүүн нь маш бага хэмжээний шүүрлийг л битүүлдэг болохоор цооролт их байвал засварын газарт үзүүлэх хэрэгтэй. Асгарсан тохиолдолд мөн ялгаагүй мэргэжлийн хүмүүст хандаарай.

Эх сурвалж: Зарулем сэтгүүл

Санал болгох

Мажоритар 76-г хөдөлгөхгүй гэхэд мандатын хуваарийг өөрчлөх хэрэгтэй

Намууд жагсаалтад бичигдсэн улстөрчдөөрөө гоёж өрсөлдөх үү, эсвэл намыг нь дугуйлахад дотор нь хөгийн намтартай улстөрчдийг нуух уу гэдэг дахиад тусдаа. Ямартай ч нийгмийн бүх талын төлөөлөл, ажил мэргэжил, насын бүлэг, хүйсийн тэгш оролцоог хангасан жагсаалт байна гэдгийг аль аль намууд амлаад байгаа.

2 өдрийн өмнө
40 удаагийн зөвлөгөөний үр дүн хаана байна?

Засгийн газрын хэрэгжүүлж буй  “Шинэ сэргэлтийн бодлого”-ын тулгуур зорилтуудын нэг нь Аж үйлдвэрийн сэргэлт. Гэвч  өнөөдрийг хүртэл “мөрөөдлийн жагсаалт” хэвээр байгаа нь нууц биш.

3 өдрийн өмнө
Сангуудын цуврал ба Цуврал уулзалтууд

“Төрөөс төрсөн тэрбумтан” гэдэг нэршил хэвлэлийн хуудаснаас арчигдаад овоо хэдэн жил өнгөрсөн. Энэ нэршил сэргэжээ. Мэдээлэлд ойр байдаг төр засгийн дарга нар төрийн өмчит компаниуд, Засгийн газрын тусгай сангуудаас яасан их тоншоо вэ. Концесс, тендер, хувьчлал, давуу боломж, хөнгөлөлттэй зээл, урамшууллыг “томчууд” л авч. Энэ идээ бээрийг илчлэх ажил “нам-төр-сэтгүүлч-жиргээч” гэсэн “төр-хувийн хэвшлийн түншлэл”-ийн хүрээнд өрнөж байна. Засгийн газар 25 тусгай сангийнхаа дөнгөж есийнх нь үүцийг задлахад ийм байна. Бусад сан, төрийн өмчит компанийн мэдээллийг “шилэн ажиллагаа” гэдгийг хүрээнд Н.Учрал сайдаар дамжуулан дэлгэх байх. Гэхдээ энэ засаг, энэ төр шүгэлдэх төдийхнөөр “хулгайчтай тэмцдэг” имижээр УИХ-ын сонгуульд оролцох нь иргэдийн хүссэн үр дүн бас биш.

8 өдрийн өмнө
Тойрогтоо очсон гишүүдийг дахиад загнавал яах вэ

Х.Баттулга шиг УИХ-аар хэлэлцүүлж чадсан тохиолдол 2008-2019 онд долоон удаа байгуулсан ажлын хэсгээс гарч байсангүй. Сүүлийн алхам, хоёр удаагийн сонгуульд үнэмлэхүй ялсан МАН-ын дангаар байгуулсан Засгийн газраас 2023 онд гарч ирсэн нь энэ.

14 өдрийн өмнө