ЗРМ За Рулём
За рулём Сэтгүүл

ЯВГАН ЦАЙЗ

2018 оны 2 сарын 72018-02-07

688fbc9d-bb27-4930-b0fb-b7dd0b173b90,maxresdefault.jpg.jpg

1907 он. Орчлонг донсолгох Benz-ийн зохион бүтээгчдийн нэг болох толгой, ухаан нь торго дурдан шиг Вильгэльм Мэйбах инженер ДиЭмЖи (DMG) компаний шинэ өв залгамжлагч Паул Даймлертай хэл амаа олж чадаагүйгээс болж бөөн хэрүүл, уруул үүсгэн тансаг чамин хаалгыг нь хэмх өшиглөөд гарчээ.

Энэ явдал автo ертөнцийн дөрвөн дугуйтай эзэн хааны орд харш Maybachийн эхлэлийг тавьсан юм. Ингэхдээ ноён Мэйбах ухаалаг, сэргэлэн хүү Карлын хамт компаниа байгуулжээ. Тэрбээр нисэх онгоцны хөдөлгүүр зохион бүтээж удалгүй түүний хөдөлгүүртэй, задгай дээвэртэй, жижиг царцаа ногоонууд Германы тэнгэрт гялалзаж эхэлсэн юм. Дэлхийн нэгдүгээр дайн...

Ааг нь омгондоо багтахгүй Германчууд Австри, Унгар, цаашлаад Европыг уландаа гишгэх энэ үед нисэх онгоцны хөдөлгүүр эрэлт хэрэгцээгээрээ ус, агаар, талхны дараа орох нь тэр. Үүнийг дагаад мэдээж Мэйбахын үйлдвэрлэл цэцэглэхийн зуур Англи, Францын ядруухан нисэх онгоцнууд тэнгэрээс түлхэгдэж байв. Гэтэл нэг л өглөө сэрэхэд дайн дуусч, навсайтлаа ялагдчихаад, сэгсийтлээ гэртээ ирсэн Германчууд мөрөөрөө амьдрах хэрэгтэй болов. Мэйбахд ч мөн ялгаагүй тэнгэрээс буухаас өөр зам үлдсэнгүй. Ингээд хүү Карлын хамт нийтийн тээвэр, түргэн тусламж, гал түймрийн нөхцөлд ашиглах хүнд машины хөдөлгүүр үйлдвэрлэж эхэлсэн юм. Зүрх бүтээж чаддаг хүнд дайсан нь хүртэл хайртай байдаг байжээ.

Энэ ч үүднээс сөнөх шахсан Герман инженер Мэйбахтай Голландын автомашины үйлдвэр даруй 1000 хөдөлгүүр нийлүүлэх гэрээ байгуулсан юм. Мэйбах ч тэр ажилдаа асаасан танк шиг л орлоо. Гээд явж байтал дампуурч хөдөлгүүр үйлдвэрлэл нь бүр мөсөн газрын хөрснөөс арчигдчихав. Гэхдээ Мэйбах ялагдал бүхнээсээ ялалтад хүрч чаддаг зоримог дайчин хүн байлаа. Иймдээ ч бүрэн хэмжээний автомашин, тэр дундаа арааны шүлс асгаж, алганы хөлс чийхармаар автомашин үйлдвэрлэхийг тэр зорьсон юм.

Галзуурсан юм шиг өдөр шөнөгүй ажиллах болсон эцэг хүү хоёр эцсийн дүнд хүссэндээ хүрч 1921-1940 оны хооронд чамин тансаг нь дэндсэн цөм тэнгэрт тулсан үнэтэй, орд харш, ордон танхим шиг алт мөнгө, үнэт эдлэл, арьс, торгоор бүтсэн автомашиныг чамгүй олноор үйлдвэрлэх болсон юм. Ийнхүү гүн хүндэтгэлт Вильгэлм Мэйбах алтаар эмжиж, мөнгөөр бүрсэн бүтээл дээрээ “Maybach” гэдэг овог нэрээ сийлж орчлонд хосгүй одод шиг гялалзах автомашинаараа эрхэмсэг, бас ихэмсэг давхаргыг гэрэлтүүлж эхэлсэн түүхтэй.

Эх сурвалж: Зарулем сэтгүүл

Санал болгох

Метаверс ба эрх зүйн зохицуулалт

Метаверс хэмээх үгийг анх 1992 онд шинжлэх ухааны уран зөгнөлт зохиолч Нил Стефенсон “Цасны сүйрэл” романдаа хэрэглэсэн нь өдгөө дэлхий даяар тархаад буй 3D виртуал ертөнцөд суурилсан нийгмийн харилцааны сүлжээний нэршил болоод байна. Mетаверс нь “Meta”+“Verse” гэсэн үгсийн нэгдэл бөгөөд “Орчлон ертөнцөөс цааш” хэмээх утгыг илэрхийлдэг.

2 өдрийн өмнө
Дэлхийн хямралт цаг үе ба эрсдэлийг сөрөх Ерөнхийлөгчийн санаачилга

НҮБ-ын ХХААБ-ын тооцооллын дагуу 2022 онд дэлхийд өлсгөлөн, шим тэжээлийн дутагдалд орох эрсдэлтэй хүний тоо 7.6 сая, 2023-2024 онд 13.1 сая хүнээр нэмэгдэх эрсдэл байна.

7 өдрийн өмнө
Өнгөт хувьсгалд тролл ашиглах нь

Сошиал сүлжээ нь сайн санаа агуулж нийгэмд тулгамдаж буй бэрхшээлтэй асуудлыг шийдвэрлэхэд ач холбогдолтой хүчтэй хэрэгсэл хэдий ч  өөр санаа агуулсан хүмүүс санаатай болон санамсаргүйгээр нийгмийн сэтгэл санааг зохиомлоор тогтворгүй болгож, энэ нь  даамжирч эмх замбараагүй, нийгэмд аюултай байдалд  хүргэх эрсдэлтэй юм.

12 өдрийн өмнө
ҮХНӨ ба “өнгөт хувьсгал”-ын хамаарал

Их гүрнүүд өөрийн нөлөөний “буфер” улсад нөлөөгөө улам бэхжүүлэх, өөрийн ашиг сонирхлыг гүйцэлдүүлэх таатай хөрс бий болгохыг эрмэлздэг. Нөгөө тохиолдолд их гүрнүүд өрсөлдөгч гүрнийхээ нөлөөний “буфер‘ улсад тогтворгүй байдал үүсгэх замаар тэр хоёрын дунд урт хугацааны хурцадмал байдлыг бий болгохыг мөн эрмэлзэж байдаг. Аль нь ч байсан “буфер” улсын улстөр, эдийн засаг, нийгмийн тогтолцоог бүрэн хамарсан хямралд байнга байлгах замаар “өнгөт хувьсгал” хийх хөрсийг хадгалдаг, шаардлагатай тохиолдолд бие биеийн эсрэг ээлжлэн “өнгөт хувьсгал” хийдэг байна.

13 өдрийн өмнө