ЗРМ За Рулём
За рулём Сэтгүүл

Дөрвөлжин эрх чөлөө

2018 оны 2 сарын 262018-02-26

81edc52e-4321-485d-9762-1982c6a14ff6,дөрвөлжни.jpg.jpg

Одоо ч энэ машин цөөрч дээ. Хаа нэг гудамжинд зогсож байхыг нь харахаар хайр хүрч, учир зүггүй тэвэрч үнсдэггүй юмаа гэхэд хүний нүд хариулж байгаад шоо шиг хоншоорыг нь илээд авдаг нь үнэн. Бодоод үзвэл монголчууд бидний итгэл сэтгэлийг ингэтлээ татсан машин тун цөөхөн. Тэр дундаа харах бүртээ хуучин танилтайгаа учирсан юм шиг болдог төмөр хүлгүүдийн нэг бол дөрвөлжин эрх чөлөө Лада билээ. Ладагийн түүх нэлээн хоржоон, бужигнаантай.

1960-аад онд АНУ жилд дунджаар 7.5 сая автомашин үйлдвэрлэж байсан бол италичууд энэ тоогоо 1.5 саяас буулгадаггүй байв. Энэ үед орос иванууд бүтэн жилийн турш ердөө 200-хан ширхэг машин арай гэж үйлдвэрлэж байсан нь “болиоч дээ та нар” гэмээр байлаа. Энэ бүхэнд Зөвлөлт засгийн хаан, зартай коммунист Хрущёв “Бидэнд ийм олон автомашин хэрэггүй. Хувийн автомашинд ихдээ л хоёр хүн өдөр тутам сууж явна. Бензиний зардал гэж найгүй гарна. Түүний оронд нийтийн тээврийг хөгжүүлэх хэрэгтэй” гэдэг байв. Гэтэл коммунист намд өндөр албан тушаал хашиж байсан хувьсгалын эсэргүү нөхөр Косыгин халзан Хрущёвтэй хурал болгон дээр хэрэлдэж, оросууд машин унах ёстой гэдэг байр суурин дээр хатуу зогсдог байж.

1960-аад онд Зөвлөлтийн ард иргэдийн мөнгөн хуримтлал санаж байснаас хавьгүй ихсэж хүмүүсийн гар дээр байгаа их хэмжээний рублийг ямар нэг аргаар буцаан татах зорилгоор нөхөр Косыгины жирийн түмний машин үйлдвэрлэх санааг баталсан юм. Ингээд бүхэл бүтэн улс, үндэстнийг унах унаатай болгох ажлыг нөхөр Косыгин хариуцаж, гаднаас хүчин чадал сайтай, чанартай үйлдвэр оруулж ирэхээр боллоо. Тэгсэн коммунистуудад баруун Германы Volkswagen таалагдсангүй, Францын Renault ч болсонгүй. Тэгж тэгж Италийн FIAT концерн дээр тогтохоор болжээ.

Анхандаа оросууд ард түмний унаагаа хямд өртгөөр тооцож (1 кг нь нэг рубль), эгэл иргэн бүр нийт 1000 орчим рублиэр хувийн авто машинтай болно гэсэн таамагийг Хрущёв нам няцаав. Тэр бүү хэл 1000 орчим кг жинтэй шинэ машин 5600 рублиэр борлуулна гэсэн тушаалыг гаргасан юм. Ингэлээ гээд ард түмэн шантарсангүй. Гурван жилийн цалинтай тэнцэх үнээр 15 гаруй мянган хүн анхны автомашинтай болох уртаас урт дэс дараалалд хөлдөж үхэхийг юман чинээ бодолгүй зогсон Ладагийн манлайллыг ийнхүү эхлүүлсэн аж.

Эх сурвалж: Зарулем сэтгүүл
3c139505-e46c-4b3f-9ae6-88df724198fd,pgjyooj.JPG.jpg

Санал болгох

ТУЛГА тойрсон: Улс төрийн нүүдэл "Тэтгэвэр 500"

Насаараа ажиллаад эцэст нь эмзэг давхар руу шилждэг тэтгэврийн тогтолцоотой бид 500 мянга төгрөг авахаар болсондоо баярлах хэрэггүй.

12 цагийн өмнө
ТАНИЛЦ: 2022 оны ТЭВЧИЖ болох зардлууд

....Төсвийн орлогыг нэмэх боломжгүй учраас бид энэ нийтлэлээрээ 2022 оны төсвөөс танах боломжтой байсан төслүүдийг хүргэж байна. Тухайлбал, БогдЗонхова тэргүүтэй хөшөө дурсгал буй юм....

15 цагийн өмнө
Аав нь хүүхдээ шүүрч зуурах гээд амжаагүй байна

Өчигдөр болсон ослын бичлэгийг нүдээр харсан эх сурвалж бидэнд мэдээлэхдээ: “Лифт байхгүй учраас 1-7 давхар хүртэл аав нь хүүхдүүдтэйгээ шатаар алхаж гарч ирсэн. Аав нь бага хүүхдээ тэвэрч, эндсэн хүү нь урд нь алхаж байгаад долоон давхарт түр зогссон. Тухайн үед эндсэн хүүхэд аавдаа гомдсон байдалтай лифтний ойролцоо очиж, цахилгаан шатны товчлуурын тэнд зогссон. Харин аав нь нааш ир гэсэн бололтой дуудахад хүү хойшоо хоёр алхаж, лифтний хаалга налахад шууд доошоо уначихсан. Аав нь хальт шүүрч зуурсан ч амжаагүй. Ингээд аав нь шууд нэг давхар руу буусан байсан. Хүүг онцгойгийнхон гаргахад аймар их цус болчихсон. Толгой дээр нь толгой ургасан байдалтай байсан. Ингээд гэрийнхэн нь шууд ГССҮТ рүү хүргэсэн. Гэсэн ч шархаа дийлэхгүй нас барсан. Тухайн лифтний хаалга 1-2 хуруу ангайсан харагдаж байсан. Гаднаасаа харахад хаалга эвдэрсэн гэдэг нь ажиглагдахааргүй байсан”гэв.

1 өдрийн өмнө
ТУЛГА тойрсон: Сайжруулсан УТАА

Утааг ялсан Ерөнхийлөгчийн шахмал түлш урт хугацааны бодлого биш байсан гэдэг нь энэ цаг мөчид харагдаж байна.

14 өдрийн өмнө