Ванчигийн Ганзориг
Эдийн засагч

Контент хаан – Хаан контент!

2018 оны 2 сарын 52018-02-05

5d4394aa-0972-4b83-ad0e-a85c7b9d9bd9,content.jpg.jpg
Хүмүүсийн завгүй ажил, амьдралын хэмнэл, асар их мэдээллийн үер дунд ном уншигдахаа больж, кино ч бараг үзэхээ больж байна гэдэг судалгаа олон газрууд хийсэн байдаг. Харин ном, киногоор дамжин уншигч, үзэгчдэд өгдөг мэдээлэл, мэдлэгийг сошиал медиа одууд буюу олон дагагч, нөлөөтэй хувь хүмүүсээр дамжин өгөх нь хамаагүй үр дүнтэй болохыг Хятадын технологийн компаниуд анзаарч тухайлсан аппууд хийгээд эхэлжээ. Хэвлэл мэдээллийн байгууллагууд худалдагдсан, захиалгаар бичдэг гэж ярьдгаас үүдэлтэйгээр хэн нэг хувь хүний хийж буй мэдэгдэл, пост, жиргээ зарим тохиолдолд хамаагүй илүү нөлөөтэй болоод эхэлсэн байна. Өөрөөр хэлбэл хүн өөрийнхөө хүндэлдэг, биширдэг хүний бараг юу ч ярьж бичиж буйг үг дуугүй хүлээн зөвшөөрч, хийж байгаа нүгэл нь хүртэл буян мэт харагддаг аж. People trust the personal brand!

Үнэүй контент түгээх замаар хэрэглэгчийн бааз сууриа өргөтгөх шат дуусч, ихэнх интернэт дээр суурилсан компаниудын хувьд чанартай хэрэглэгчээ тордох, чанартай контент үүсгэх дараагийн шатны ажил руугаа бараг бүгд зэрэг орж байна. Учир нь олдохгүй, үнэн худал нь мэдэгдэхгүй, баталгаагүй асар их мэдээллийн үерт автагдаж, мэдлэгийн зуданд нэрвэгдсэн нь ганц Монгол биш ажээ.

Ялангуяа Хятадын Байду, Тенсент, Алибаба зэрэг технологийн гигантууд харилцагчдын тооны өсөлтийн хурд, хувь буурахын хирээр дээр дурдсан сошиал одуудыг ашиглан орлогоо өсгөх, нэгж хэрэглэгчээс олох өгөөжөө нэмэгдүүлэх стратеги руу оржээ. Хүмүүст контент худалдан авах мөнгө байгаа хэдий ч уг контентоо гүйцэд уншиж, сонсож, үзэх цаггүй болсон нь асуудал үүсгэж байна. Иймээс жишээ нь мэдлэг дээр суурилсан эрүүл, хэрэгтэй, чухал контент байвал Хятадын интернэт хэрэглэгчдийн 75 хувь нь худалдаж авахад бэлэн байна, 52 хувь нь сайн контент үйлдвэрлэгч нар үнэлэгдэж бүтээл нь зарагдах ёстой гэж guokr.com хэмээх Хятадын сайтын судалгаанд хариулжээ.

Олны танил хүмүүс, хүмүүсийн сонирхдог, хүндэлдэг хүмүүс дээрх системээр аль хэдийн мөнгө олоод эхэлсэн төдийгүй, эдгээр үйл ажиллагааг цогцоор нь шийдсэн шийдлүүд аль хэдийн бий болсон. Жишээ нь Reddit’s -ийн “Хүссэн асуултаа асуу” гэдэг форматаар Хятадууд Fenda дэд бүтцээ аль хэдийн үүсгээд амжилттай ажиллаж байна. Хятадын тэргүүн баян хүн болох Wanda группийн өв залгамжлагчийн цорын ганц хүү нь Fenda-р ярилцлаганд орж нийт 32 асуултанд хариулаад л 32000 ам.доллар авсан байх жишээний. Ухаан нь нэг интернэт хэрэглэгч энэ залуугаас “Таны найз охин хүсээгүй жирэмсэлсэн бол та яах вэ?” гэдэг хувийн чанартай асуулт асууж хариулт авахын тулд л 430 доллар гар татахгүй төлсөн байх жишээтэй. Энэхүү ярилцлаганд орсныхоо дараа залуухан өв залгамжлагч маань өөрөө энэ бизнест хөрөнгө оруулсан түүхтэй. Одоо энэхүү дэд бүтцээ илүү мэдлэг түгээх хэрэгсэл болгох ашиглах амбицтай бөгөөд ийм эрэлт ч Хятадад хангалттай байгаа бололтой. Гэтэл жишээ нь The Economist сэтгүүлийн 1 дугаарыг ердөө 1.6 еврогоор, Newsweek сэтгүүлийн нэг дугаарыг ердөө 1 паундаар захиалан уншиж байна шүү дээ бид нар өнөөдөр.

Товчхондоо хүмүүс зөвхөн мэдээлэл, мэдлэг олж авах бус тэр олон мэдлэг, мэдээлэл дунд өөрийн гэсэн өнцөгтэй, бусдаас ялгарах үзэл бодолтой, өөрийн болгож өмчилсөн сэдэвтэй, өөрийн гэсэн хувийн сошиал брэндийг үүсгэх эготой байдаг бололтой. Сонин, сайтаас мэдээлэл авах нэг хэрэг. Харин уг мэдээллийг хэрхэн ойлгож, өөрийн болгох нь бас нэг хэрэг гэнэ ээ. Чанартай контентийн үнэ удахгүй дийлдэхээ байх нь дээ.

Санал болгох

Малчид аа, Мөрөөдөх хэрэггүй!!

Малчид маадгар явна. Шинэ хоршоо байгуулж, чинээлэг малчин болно гэж мөрөөдөөд, малилзаж сууна. МАН-ын гишүүдээс бүрдсэн Засгийн газар малчдад наалинхайтаад сүйд. Юу юугүй хоршоотой болгоод, 50 сая төгрөгийн зээл өгчих юм шиг бурж явна. Манай улс 64.7 сая малтай. Асар олон мал шүү. Хөдөө нутаг минь уудам тулдаа л энэ олон мал багтаж байгаа. Талдаа багтахаа байгаад, тайгыг хүртэл эзэлсэн л дээ. Ойн нялх моддыг өвөл, хаврын цагт буга, гөрөөстэй булаацалдан идээд, зэрлэг амьтдад идэх юм үлдээхээ байсан. Зэрлэг амьтан нутагладаг байсан ойд одоо мал сүрэг бэлчдэг болсон. Ямаан сүрэгт маань хадтай уулс хүрэлцэхээ байгаад, янгирынхаа бэлчээрийг булаасан.

7 өдрийн өмнө
МАН-ын уран нүүдэл буюу НИЙГМИЙГ ТӨЛӨӨЛӨХ 48 ХҮНИЙ ЖАГСААЛТ

Нэр цэвэр, толгой сийрэг, гар ажилсаг, олны танил байх гэсэн гол шалгуур тавьжээ. Үндсэндээ бол нэртэй айлын зүстэй хүүхдүүдийг МАН онилж, “Чи улс төрийг сонирхохгүй байсан ч улс төр чамаар оролдоно” гэсэн Эртний Грекийн сэтгэгч Периклийн үгийг сануулах юм байна

15 өдрийн өмнө
С.Зоригийг зовоохоо боль!!

Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ Б.Булган гэдэг хүнийг Ерөнхийлөгч асан Ц.Элбэгдоржтой хийх ээлжит тулааныхаа зэвсгээр сонгож авчээ. Гэвч энэ зэвсэг ир муутай юм. Ирлэж ирлэж ийм л ир оруулаа байлгүй. Л.Оюун-Эрдэнэ өөрийгөө уран мэхийг уралдуулан, Ц.Элбэгдоржийн сул талыг нь олж, сүрхий самбаатай тулалдаж байгаа гэж бодож суугаа биз. Ард түмний хувьд бол түүний тулаанд үзүүштэй юм алга. МАН-ын өнөө л хуучин мэх, танил арга байв.

23 өдрийн өмнө
Царцааны нүүдэл цараагаа тэлсээр байна

Тойргуудыг томруулсан учир царцааны нүүдэл зохион байгуулах нь зардал өндөртэй, зовлон ихтэй ажил. Гэвч үүнийг царцаачид тоохгүй бололтой. Нэгэнт тэжээсэн царцаагаа яаж ийгээд ашиглаж л таарна л даа. Харин ч царцааныхаа тоог богино хугацаанд эрчимтэй үржүүлэх, нүүдлийг яаралтай зохион байгуулахад анхаарч байгаа сурагтай. Даргын дэмжлэгтэй, бат ар талтай, бэлэн мөнгөтэй горилогсод царцаагаа нүүлгэж эхэлсэн бол бусад нь байдлыг ажиглан, тойрог хүлээж сууна.

1 сарын өмнө